اشتراک‌گذاری

جراحی بینی بسته در کرج

جراحی بینی بسته امروزه به منظور ایجاد چهره زیبا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این روش جراحی، که به نام رینوپلاستی بسته هم شناخته می‌شود، با توجه به افزایش جلب توجه به زیبایی چهره، امکان بهبود شکل و اندازه بینی را فراهم می‌کند. برای انجام چنین جراحی حساسی، انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه امری حیاتی است. اینجا برخی از جزئیات مربوط به این فرآیند جذاب و مهم را برش می‌دهیم.

آشنایی با تکنیک جراحی بینی بسته

رینوپلاستی بسته

جراحی بینی بسته یا رینوپلاستی بسته، به عنوان یک روش جراحی زیبایی، به منظور بهبود شکل و اندازه بینی اجرا می‌شود. در این تکنیک، جراح با ایجاد برش‌های کوچک درون یا بیرون بینی، با حذف بافت‌های اضافی و بازسازی بافت‌های موجود، به بهبود شکل و اندازه بینی می‌پردازد.

نحوه انجام جراحی بینی بسته در کرج

در جراحی بینی به روش بسته، تمام برش‌ها برای اعمال اصلاحات در داخل بینی ایجاد می‌شوند و نیازی به برش در ناحیه کلوملا (ناحیه بین دو پره بینی) وجود ندارد. این تکنیک به بیمارانی که برای اولین بار جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، بیشتر مناسب است، زیرا هیچ زخمی در بیرون بینی قابل مشاهده نیست.
در زیر، مراحل اصلی جراحی بینی بسته را به شکلی متقاعد کننده توضیح می‌دهیم:
• با یک برش کوچک در داخل بینی، جراح با حرفه‌ایترین روش، ابتدا بینی را باز می‌کند. جراحی بسته به این معناست که این عمل باعث ایجاد بازشدگی ظاهری چشمگیر در بینی نمی‌شود.
• در این مرحله، جراح با حذف بافت‌های اضافی و اصلاح بخش‌های درونی بینی، از جمله جدارهای بینی، پوست بینی، غضروف بینی و غیره، به‌روزرسانی کاملی به بینی می‌دهد و شکل زیبایی جدیدی ایجاد می‌کند.
• پس از اصلاح بخش‌های درونی بینی، با کوچک‌تر شدن بینی، جراح ممکن است برای بهبود تنفس بیشتر، بانداژ نفسی را نیز اعمال کند.
• برای ترمیم عالی‌تر، جراح از الیاف و چسب‌ها برای تثبیت بافت‌ها استفاده می‌کند تا بهبودی دقیق و هماهنگ‌تر را تضمین کند.

حالا به مزایای جراحی بینی بسته نگاهی بیندازیم:

علیرغم اینکه جراحی بینی باز ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد، جراحی بینی بسته با ویژگی‌های خود جلب توجه می‌کند. این روش علاوه بر کاهش مدت زمان جراحی بو حداقل برش در ناحیه کلوملا ایجاد می‌شود و تورم نوک بینی نیز کمتر است، که این موارد باعث بهبود سریعتر و راحت‌تر فرآیند بهبودی می‌شوند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی بسته

افرادی که به دنبال جراحی بینی هستند و نیاز به تغییرات جزئی دارند، می‌توانند از روش بسته استفاده کنند. اگر بینی شان نوک متناسب و پل متقارن داشته باشد و بدشکلی آن چندان پیچیده نباشد، این روش گزینه‌ای مناسب خواهد بود. اما برای افرادی که بینی‌هایشان خیلی کج یا نامتقارن هستند، این روش توصیه نمی‌شود.
لازم به ذکر است که برخی از جراحان، به دلیل محدودیت دید و عدم اشراف کامل به ساختار بینی، این روش را ترجیح نمی‌دهند.

هزینه جراحی بینی بسته در کرج چقدر است؟

عمل بینی ارزان

هزینه جراحی بینی بسته به توجه به دستمزد بهترین جراح بینی در کرج، هزینه متخصص بیهوشی، هزینه بیمارستان یا کلینیک و هزینه آزمایشات و تصویر برداری پزشکی محاسبه می‌شود.

اقدامات قبل از جراحی بینی بسته

اولین قدم قبل از جراحی، انتخاب یک جراح بینی ماهر است. در جلسه مشاوره، انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید و در صورت وجود سابقه بیماری یا حساسیت دارویی، آن را به پزشک اطلاع دهید. قبل از جراحی، مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکل دو هفته قبل از عمل ممنوع است. همچنین از داروهای ضد التهاب و مسکن قوی خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی بسته

برای کاهش کبودی و تورم پس از عمل، از کمپرس یخ استفاده کنید. در صورت درد شدید، فقط از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. به مدت دو هفته بعد از جراحی، از دخانیات و مشروبات الکل دوری کنید و فعالیت‌های سنگین را متوقف کنید. همچنین، از تابش مستقیم آفتاب و حرارت بپرهیزید و در خواب به طاقباز بخوابید.

آیا برای جراحی بینی بسته باید در بیمارستان بستری شد؟

بستری شدن در بیمارستان بعد از عمل بینی

برای جراحی بینی بسته، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. این جراحی با دقت و سرعت در یک روز انجام می‌شود و شما می‌توانید همان روز به خانه بازگردید. گاهی اوقات، ضرورت بستری شدن در بیمارستان ممکن است ناشی از نیاز به جراحی‌های مکمل یا ابعاد گسترده‌تر جراحی بینی باشد.
میزان بستری شدن پس از جراحی به عواملی نظیر میزان تغییرات در بینی، نحوه برش‌های استفاده شده و روش جراحی بستگی دارد. با این حال، در اکثر موارد، بیماران بعد از جراحی بینی بسته، در روز جراحی از بیمارستان مرخص می‌شوند و به خانه باز می‌گردند. اما اگر شما از نیاز به بستری شدن در بیمارستان مطمئن نیستید، بهتر است با پزشک خود در مورد جزئیات بیشتر و نیازهای شخصی خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
آدرس من

یزد، بلوار طراحان سایت، خیابان وردپرس، کوچه اول، طبقه 2

تلفن من

0351234 - 09131234567

ایمیل من

info@mysite.com